Α2

Κατά το σχολικό έτος 2022-2023 η Α’ τάξη «αδελφοποιήθηκε» με την ΣΤ’. Στα πλαίσια αυτής της δράσης οι μαθητές της έκτης τάξης στην αρχή του σχολικού έτους, ξενάγησαν τους μαθητές της πρώτης στους χώρους του σχολείου και τους εξήγησαν μερικούς από τους βασικούς κανόνες λειτουργίας του σχολείου.
Στην αρχή του σχολικού έτους, η πρώτη εκδρομή πραγματοποιήθηκε στο δάσος Φουρνί, όπου οι μαθητές υπό την καθοδήγηση των συνοδών δασκάλων εξερεύνησαν το δάσος και συνέλλεξαν διάφορα αντικείμενα (πευκοβελόνες, κουκουνάρια, βελανίδια κλπ).
Η επόμενη εκδρομή που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων «Ευ Ζην», στη υποκατηγορία της υγιεινής διατροφής,  ήταν στο εργαστήριο παραγωγής παραδοσιακών εδεσμάτων «Τα γλυκά της Αργυρώς», όπου τα παιδιά με την βοήθεια των εργαζομένων του εργαστηρίου ενημερώθηκαν για την λειτουργία του εργαστηρίου και για τον τρόπο παραγωγής των προϊόντων. Στην συνέχεια και τα ίδια μπήκαν σε διαδικασία παραγωγής κριτσινιών από χαρουπάλευρο, τα οποία έψησαν και αργότερα συσκεύασαν και πήραν μαζί τους.
Ακόμα, στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων επισκεφθήκαμε το πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής, όπου οι μαθητές παρακολούθησαν ενημέρωση από τους αρμόδιους και  οδήγησαν οι ίδιοι κατάλληλα παιδικά οχήματα ακολουθώντας τις σημάνσεις του πάρκου.
Έπειτα, στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων στον θεματικό κύκλο της διαφορετικότητας επισκεφθήκαμε τον πολυχώρο «Τεχνόπολις» και παρακολουθήσαμε την ταινία «Λάιλ, ο φίλος μου ο κροκόδειλος.».
Αργότερα, σε συνεργασία με την Β’ τάξη του σχολείου μας παρακολουθήσαμε την μουσικοχορευτική εκπαιδευτική παράσταση της «Κυρίας Σιντορέ», όπου τα παιδιά θυμήθηκαν και έμαθαν ορισμένους κανόνες γραμματικής.
Στις αρχές της άνοιξης, όπου ο καιρός μας επέτρεπε πιο μακρινές αποδράσεις με ασφάλεια, επισκεφθήκαμε το εργαστήριο αγγειοπλαστικής του Καπαρουνάκη, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στους χώρους του εργαστηρίου, να ενημερωθούν για τον τρόπο δημιουργίας των διάφορων πήλινων αντικειμένων και τέλος να δημιουργήσουν και οι ίδιοι τα δικά τους πήλινα δοχεία με την βοήθεια των εργαζομένων του εργαστηρίου.
Σαν τελική εκδρομή αυτού του σχολικού έτους, μαζί με τους μαθητές της Β’ τάξης,  επισκεφθήκαμε το Ενυδρείο Κρήτης στην  περιοχή των Γουρνών, όπου οι μαθητές ξεναγήθηκαν  στον χώρο, είδαν διάφορα θαλάσσια ζώα και ψάρια και έμαθαν πληροφορίες για αυτά. Στην συνέχεια, επισκεφθήκαμε την ταβέρνα «Κρήτες» όπου τα παιδιά έφαγαν και διασκέδασαν παίζοντας διάφορα ομαδικά παιχνίδια στους ειδικούς χώρους του μαγαζιού.

Πέραν όμως από τις εκδρομές εκτός του χώρου του σχολείου, πραγματοποιήθηκαν τρεις επισκέψεις στο σχολείο μας για τους μαθητές της Α’ τάξης με σκοπό την ενημέρωση και την ευαισθητοποίησή τους πάνω σε ορισμένα ζητήματα. Πιο συγκεκριμένα, βασιζόμενοι στον θεματικό κύκλο της διαφορετικότητας μας επισκέφθηκε μια συνάδελφος και συγγραφέας ενός βιβλίου που έχει ως ήρωά του ένα μικρό αγόρι με αυτισμό. Μας διάβασε το παραμύθι αυτό και έπειτα το κάθε τμήμα οργάνωσε διάφορες δράσεις στην τάξη του. Επιπροσθέτως, το σχολείο μας επισκέφθηκαν  μετανάστες από διάφορες χώρες μαζί με κοινωνικό λειτουργό προσφυγικής δομής. Οι παραπάνω διάβασαν παραμύθια από διάφορες χώρες στα παιδιά, συζήτησαν και έδειξαν στα παιδιά που βρίσκεται η κάθε χώρα σε σχέση με την Κρήτη. Μέσα από αυτή την δράση σκοπός ήταν η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση γύρω από το μεταναστευτικό και προσφυγικό.

Τέλος, την σχολική μας μονάδα επισκέφθηκε μια οδοντίατρος η οποία μας μίλησε για την δομή της στοματικής κοιλότητας και για τους κανόνες στοματικής υγιεινής.

Ας μην ξεχάσουμε  την οργάνωση και υλοποίηση της χριστουγεννιάτικης σχολικής γιορτής με τίτλο «Χριστουγεννιάτικοι μπελάδες» από τους μαθητές της Α’ τάξης.

ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ Α2

ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΣΤ’3:

  1. Κατασκευή κουκουβάγιας με φυσικά υλικά (κουκουνάρια, φύλλα, κλαδιά) από το δάσος Φουρνί.
  2. Χριστουγεννιάτικα κάλαντα και ανταλλαγή δώρων: Τα αδελφοποιημένα τμήματα Α2 και ΣΤ’3 αφού τραγούδησαν μαζί τα χριστουγεννιάτικα κάλαντα σε όλο το σχολείο, αντάλλαξαν δώρα για τις γιορτές των Χριστουγέννων.
  3. Κατασκευή Πασχαλινού Αυγού και πασχαλινής κάρτας: Τα δύο τμήματα μάζεψαν φυσικά υλικά από τον κήπο του σχολείου μας (κλαδιά, φύλλα, λουλούδια, πετρούλες, κ.α.) και στόλισαν περίτεχνα τα πασχαλινά τους αυγά. Η δράση ολοκληρώθηκε με τη  κατασκευή πασχαλινής κάρτας, όπου έγραψαν ευχές και τις αντάλλαξαν.
  4. Κατασκευή αποχαιρετιστήριας  κάρτας και ανταλλαγή δώρων: Τα παιδιά του Α2 δημιούργησαν όμορφες κάρτες για να αποχαιρετήσουν τα «αδελφάκια» τους από το ΣΤ’3 που φεύγουν για το Γυμνάσιο. Γιόρτασαν μαζί τους στο αποχαιρετιστήριο πάρτι και αντάλλαξαν δώρα.

ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΕ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥ Α2:

  1. Δράση ευαισθητοποίησης για τη διαφορετικότητα πραγματοποίησαν εργαζόμενοι του προγράμματος HELIOS  στην Κρήτη” τη δράση σχεδίασαν και συντόνισαν ο Σαμπροβαλάκης Γιώργος, κοινωνικός λειτουργός-project manager   και ο Χάλεντ Ταχίρ κοιν. Ανθρωπολόγος – senior coordinator.  Η Σιμίν Σαδμάν διερμηνέας Φαρσί, η Τατιάνα Καρποβα διερμηνέας Ουκρανικών και ο Χουτάρι Λουάι διερμηνέας Αραβικών αφηγήθηκαν παραμύθια από τις χώρες τους, χάραξαν φανταστικα ταξίδια στο χάρτη και με μεγάλη χαρά έγραψαν τα ονόματα όλων των μαθητών που σημμετειχαν στη δράση με τη γραφή της γλώσσας τους.”
    Η Εκπαιδευτική Αναπτυξιακή Πλοηγός αποτελεί εταίρο υλοποίησης του HELIOS Project . Το πρόγραμμα υλοποιείται από τον IOM Greece και χρηματοδοτείται από το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου.
  2. Πειράματα : Ο κ. Βασίλης Μπίνας (πατέρας μαθητή του Α2) εισήγαγε τους μαθητές του Α2 στον εντυπωσιακό κόσμο των Φυσικών Επιστημών με την παρουσίαση πολύ ενδιαφέροντων πειραμάτων.
  3. Οι ιππότες του βυθού:Δράση με την παιδαγωγό και εμψυχώτρια του Ενυδρείου Κρήτης (και μαμά μαθητή του Α2) κ. Παπαδάκη Γεωργιάννα και τον εμψυχωτή θεατρικού παιχνιδιού κ. Νίκο Χαλεπάκη. Τα παιδιά ασχολήθηκαν με τον όμορφο κόσμο τουβυθού και την αποφυγή ρύπανσης των θαλάσσιων υδάτων μέσω υπέροχων παιχνιδιών και μουσικοκινητικών ασκήσεων .
  4. Μικροί Αρχαιολόγοι: Με τη σημαντική πρωτοβουλία του αρχαιολόγου Μπέλλα Γιάννη (πατέρα μαθητή του Α2), τα παιδιά γνώρισαν το πολύ ενδιαφέρον και δύσκολο επάγγελμα του αρχαιολόγου. Πραγματοποιήθηκε προσομοίωση αρχαιολογικής ανασκαφής. Τα παιδιά αφού βρήκαν τα θαμμένα και σπασμένα αντικείμενα , τα καθάρισαν με το πινέλο τους και τα συναρμολόγησαν. Στο τέλος πήραν και Βραβείο Μικρού Αρχαιολόγου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *